piatok 23. augusta 2013

Shadowrun Bratislava

Jeden nedokončený príbeh, niekoľko nedokončených modov, a tak stále dokola. Vždy keď sa do niečoho pustím, narastie to do takých rozmerov, že nakoniec nemám čas to dokončiť. A preto som sa pustil do editora hry Shadowrun Returns - mimochodom, veľmi slušné klasické, ťahové, izometrické RPG. Lenže, nebol by som to ja, keby som si nevymyslel nejakú špecifickosť pre svoj príbeh. V tomto prípade, čo takto ho situovať do Bratislavy, resp. Petržalky. Áno, čítate správne - úplne som sa zbláznil. Problém je, že vo svete Shadowrunu toho o Slovensku príliš veľa nenájdete - čo je svojim spôsobom logické.


Tak sa začala cesta za výskumom a stopami Slovenska v Shadowrune. Česká republika je podchytená celkom slušne, o Slovensku sa v oficiálnych (i menej oficiálnych) materiáloch nachádzajú len malé, krátke zmienky, z ktorých som začal skladať svoje vlastné kúsky. Na jednej strane to má svoju výhodu - pre svoju konštrukciu mám relatívne voľnú ruku. Negatívna stránka veci je, že ktokoľvek môže protestovať za nevhodnosť využitých tém pre moju verziu. Okrem toho, treba si uvedomiť i v akom období Shadowrunu sa bude príbeh odohrávať, ja som sa rozhodol, že to bude okolo roku 2058 až 2060 (ešte v predprípravnej fáze), ale rôzne edície sourcebookov sú, samozrejme, z rôznych období sveta. Čo by sa mi pri troche nepozornosti mohlo malinko vypomstiť. Avšak potreboval som skrátka čo najviac informácií. Preto som si dostatočne prešiel minimálne Shadows of Europe a snažil sa niečo vyťažiť z nemeckej Deutschland in den Schatten. Z toho som postupne skladal obraz, ktorý som definitívne použil pre svoj následný Shadowrun Returns mod. Každé rozhodnutie, ktoré som urobil má nejaké opodstatnenie (zdroj) práve v týchto knihách.


Keďže sa mi páči, že sa v Shadowrune občas vyskytujú reálne spoločnosti a firmy - či už spomenuté alebo ich hybridy, niečo podobné som uplatnil i pre svoju bratislavskú kampaň. Využil som meno najväčšieho finančného žraloka dneška - spoločnosť J&T, vo svete SR je jej majoritným vlastníkom AAA korporácia Saeder - Krupp (ktorá má podľa dostupných informácií a wiki Shadowrunu práve veľký vplyv na území Slovenskej republiky). J&T sa snaží prebudovať zničenú Petržalku na korporátnu oblasť podobnú viedenskej Transdanubie. Prebudovávanie postupuje pomaly, ale isto. Veľká časť petržalskej oblasti je stále v celkom zúfalom stave, ale oblasti neďaleko Dunaja sú už obnovené - a uzavreté len pre zamestnancov korporácií, ktorým tá oblasť patri. Avšak stále sú tam relatívne otvorené oblasti vo výstavbe.

Firemne nadväzujem na niekoľko spoločností, ktoré existovali najmä v bývalom socialistickom Československu a uvažujem (a nadväzujem) i na existujúce zbrojovky pred rokom 1989. A samozrejme i súčasnú tradíciu rozvinutého automobilového priemyslu - tu predpokladám, že väčšina takýchto spoločností bude patriť práve pod Saeder - Krupp. Do toho na miestny trh preniká i japonský element (viedenský vplyv, pravdepodobný, občasný výskyt jakuzy). Práve v roku 2058 predal Hans Dechant svoju spoločnosť MediaSim japonskej spoločnosti Mitsuhama Computer Technologies (Shadow of Europe, str. 60). V tieňoch sa dokonca hovorí o vstupe čínskych investorov do niektorých miestnych firiem. Ale nič konkrétne nebolo oficiálne potvrdené.  


Politicky je Slovensko v tejto dobe celkom v stabilnom stave, avšak národne orientovaná vláda musí neustále ustupovať tlaku veľkých korporácií, ktoré mnohé už vlastnia výhradné územné práva - predané práve vládou, keď sa snažila konsolidovať štátne financie. Korporácie stále viac tlačia na presadzovanie vlastného, vnútorného korporátneho práva, čo sa samozrejme nepáči vláde. Možno aby upokojili proti korporátne tendencie, podarilo sa Saeder - Krupp odkúpiť veľký balík slovenských dlhopisov. Čo samozrejme istým spôsobom zaviazalo vládu spoločnosti. Avšak navonok stále pokračuje vo svojej protikorporátnej politike a populistickej rétorike, apelujúc na národné cítenie a sociálne istoty pre svojich obyvateľov. Istoty, ktoré im žiadna korporácia nemôže ponúknuť.

Čo sa týka náboženstva na území Slovenska, tu všetky zdroje hovoria jasne - silná prezencia a komunita novopohanstva (Čo som reflektoval niektorými graffiti nápismi v uliciach Petržalky - symbol Perúna a nejaké výkriky do tmy).

Tak tu to máte, moje základné podhubie pre Shadowrun Returns mod. Ak by z čitateľov tohto blogu niekto hrával p&p Shadowrun v slovenských reáliách a mal vybudované nejaké podhubie a rád by sa oň podelil - pokojne môže, rád budem za každú inšpiráciu a vylepšenie toho, s čím som prišiel ja. Napríklad, ešte jeden malý problém som mal - ako nazvať regionálneho Mr. Johnsona. Odpoveď sa ponúkala sama, i keď neviem, či je najlepšia - v mojom prípade je to pán Kováč.


Rád vytváram pozadie príbehu, svety, ale samotná realizácia už je často veľmi zdĺhavým a únavným procesom. Len vytvorenie malej mapy mi trvalo niekoľko dní. Úvodný prológ rovnako - a to sa jeho herný čas počíta na niekoľko desiatok minút. A to už radšej nespomínam bugy, ktoré sa tvoria v procese. Jeden opravíte a desať ďalších vecí sa pokazí. Na niečo zabudnete a rúca sa vám celý systém. Nehľadiac na možnosti, ktoré vám editor ponúka. Dokonca som vyhadzoval niektoré myšlienky a plány, pretože to by na jedného smrteľníka bolo veľa. A ustriehnuť všetky možnosti tiež nie je sranda. Mapa je totiž vystavaná na troch hlavných mapách - časť Petržalky, po ktorej sa hráč môže voľne pohybovať do baru, do svojho ubytovania a späť (v pláne sú ešte nejaké obchody a nemocnica). Avšak tým ako je hra stavaná, je treba držať si prehľad u veľkého množstva premenných - čím viac runov máte za sebou (a chcete, aby mali nejaký efekt), tým viac toho musíte v týchto zónach sledovať.

Plán teda je, že až dokončím jeden hlavný run (ten je vlastne už hotový), jeden vedľajší, plus pár lokálnych (na mape Petržalky), vypustím alfa verziu, ktorú budete môcť otestovať. Obávam sa totiž, že prvému nezainteresovanému hráčovi sa niečo rozsype. Sám totiž nemôžem otestovať každú možnosť, s ktorou môže hráč prísť.


Naštudované zdroje:
Shadows of Europe, 2004
Deutschland in den Schatten (Michael Immig & Thomas Romer (ed.)), 1992
Paranormal animals of Europe (Carl Sargent), 1993

4 komentáre:

  1. JO! Petžka, třináct druhů betonu a malej Sade pobíhající kolem rozestavěného metra! Jdu do toho, kam ti mám poslat prachy?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zní to zajímavě a zřejmě sis s tím dal práci, takže jsem taky zainteresován. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mimochodem, fajn věc dát do hry sebe. :) Nějaký český agent v té tvojí hře náhodou asi nefiguruje, co?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na roli agenta se hlásím, napíšu si komplet dialogy!

    OdpovedaťOdstrániť